Lihatlahh

Lihatlahh

Thursday, November 10, 2011

Hari raya korba

Bila rajin macam ni la sekali banyak buat entry...hihi!raye korban tahun ni best sebab mak dan abah aku tumbangkan sekor lembu..so ada seisi korban dirumah.


cerita daripada asal.


Jumaat aku still keje lagi dan naik bas balik kota pukul 6 petang dan setelah sampai mak,abah,kak dik,abg man dan my niece n nephew tunggu dekat kota.Bila da jumpa sangat hepi fameli sume ada tinggal famili kaklong ari sabtu pagi baru sampai.Pada sabtu tu da sibuk nak raye ari ahad then buzy memasak didapur.Rutin aku buat kopek bawang,belender segala menda,kuo g kedai beli barang almaklum bujang aku sorang kat umah banyak la kena buat..adeh meme penat!lagi-lagi sekarang femili sume da surrender sebab akak aku sorang sakit tangan dan sorang ngandung...mak pulak tak boleh buat keje renyah sebab sakit-sakit orang tua..Pastu aku suruh la anak teruna dan dara yang ada...biasa mak ucu mengarah anak buah kemas umah la,sapu sampah dan kemas ape yang patut..hahaha..nasib korang lah...Tapi paling penat aku kena tolong kat dapor..masak!Tapi sekali sekala si abang ipor aku pon dok menyibuk kopek bawang gak..so ringan sikit..hehehe!segala rencah da siap untuk masak da boleh rehat.Pastu tunggu mak masak tengahari.pehhh! meme superb makan ikan duri asam pedas meme lazat taw.Pastu meme ktorang ada rancang nak buat ikan bakar kan.So nak bakar malam kan tapi mak buyung duk teringin makan kena bakar ikan pari satu untuk dia..hehehe...yang len duk meleleh menahan..hahaha...Petang pulak sibuk bungkus lemang dan rebus nasi himpit serta buat sambal kacang dan serunding sekali. Malam paling besh bakar ikan dan licin hingga menjilat jari..kuah ikan bakar import daripada pontian.hahaha...biasalah abang ipar sulung buat.
Raye tahun ni meme banyak makanan malam pulang turn abah buat roti canai lak untuk ari ahad ada korban dekat rumah...nasib abah yer kena uli!hehehe....Tapi pagi-pagi kena bangun duk tebar tapi nasib ada assistant tak penat sangat.Hepi sangat femeli sume ada raye tahun ni daripada tahun lepas just aku ngan mak dan abah je..dorang keje time tahun lepas.Picture sementar lagi aku post ok


P/s: Aku nak korang tahu aku SAYANG FAMILY KETAT2!.....miss dekat Villa Rosjah:D

No comments:

Post a Comment